الجمعة، 11 أبريل، 2008

هى....... وانا.....وانا..... وانا ...........وانا..........جسد..... وغريزة .......وملاك .....وشيطان



اول لقاء(الرجالة كلها زى بعض)



هى/ جمالها عادى ملابسها الضيقة تزيد من أنوثتها




عينها الجريئة تناديك ابتسامتها مزيج بين البرائة والدلع



انا/ تفاصيل جسدها شدنى اليها جرئة عينيها جذبتنى



هى أمراة مثيرة اثارتنى بعض الشئ



انا/ طفلة لا تعلم ما تفعله بنظراتها



وضحكاتها وايمائتها فى الرجال


وما يتصوره الرجل ويتمنوه من هذه النظرات


انا/تمنيت ان اكلمها وان....وان.......وكلمتها


هى/ كلمتنى كانها تعرفنى من سنين


لم تحاول ان تتجمل لم تكذب سألتها


فجاوبت فسألتها وتوالت الاسئلة وتوالت اجابتها



وذهبت وتواعدنا على لقاء اخر




خطة...حلم(كفاية انها ست)



انا/ جرئة حوارها معى جعلنى اذهب بافكارى



لحد انى تمنيتها


انا/جرئة وبساطة وتلقائية حورها معى




واتفقانا على بداية صداقه




جعلنى اتمنا ان لا اتمناها


انا/ احسست انها شافت من الدنيا كثيرا
ما يوجع وما يألم


ومع ذلك تعيش كأنها لم تتألم أبدا


انا/ لانها كاملة الانوثة انت عاوز جسدها مش صداقتها


انا/ غريزتى تتحفز وتتمنا وجرئتها زادت من تمنيها وتحفزها



القاء الثانى(يا ترى حكيتها أيه بالضبط)



هى/ اقبلت بأبتسامتها المثيرة البريئة




هى/ اقبلت بجسدها الممشوق البكر






هى/ اقبلت وسلمت وضربات قلبى تعالت


انا/ كلماتى محاولة لكسر الحواجز التى تفصلنا


هى/ كلماتها مسح ومحو لاى خطوط حمراء وسوداء ايضا


انا/ كلماتى محاولة لمد خطوط الصداقة بيننا


انا/ كلماتى محاولة للوصول لاكثر من الصداقه


هى/ تحكى ما تفعله وما فعلته بدون حساسية وما فعلته


علاقات.....وعلاقات....والى الان كثير من العلاقات


هى/ انا مش بنت


هى/ قالتها بكل بساطة


هى/ قالتها كأنها تقولها لصديقة تعرفها من سنوات


انا/ سعيد بهذا الحوار المثير الذى يرضى شئ
من غريزة اى رجل ويسعده


انا/ قلق من التطور السريع فى الحوار
وتحطم الحواجز بهذه السرعة


انا/ ما الذى فعلته بى ليس بهذه السهولة اعرف ذلك


انا/ تحركت غريزة الرجل داخلى صيد سهل مش بنت


انا / ايه المزبلة اللى جوايا هى غلطت علشان واضحة


ومحورتش وما كدبتش لازم تخبى يعنى


خليك راجل بقه يمكن مرتحالى


انا/ يمكن بتفتحلك الباب علشان اطلبها ماهى ست



والرجل دائما يطلب المراه ذلك يسعدها واريح لاحساسها


انا/ ابتديت اعزها بلاش تكون زى اى حد وتطمع فى جسدها


خليها تقابل انسان يحبها كانسانه مش كجسد


انا/ صعب اكون هذا الانسان


انا/ دائما بكون هذا الانسان


هى/ مشت والافكار تتصارع(دائما تتصارع)




تعددت اللقاءات( اللكمات والضربات)



هى/ علاقتها تحكيها بكل وضوع بدون مونتاج




هى/ تقول لى تفاصيل عنها اكثر ليس من السهل ان تحكيها



بنت لاى رجل مهما كان



انا/ احببت صراحتها وانها لم تخدعنى ولن تحاول



انا/ احببتها كانسانه



انا/ احببتها كامراه اقصد كجسد امراه



هى/ تحاول تبسيط ما تفعله



انا/ احتاج ان اضمها الى حضنى ونتلامس كاجساد



انا/ احتاج ان تضمنى الى حضنها وابدا على صدرها البكاء



انا/ تخيلتها عارية اتذوق من جمالها



انا / تخيلتها باكية يدى تتحرك على شعرها



وصدرى يمسح دموعها



انا/ اريدها



انا/ اخاف عليها



انا/اتمناها واحاول ان المسها



انا/ اتمناها واحاول ان احميها منى ومن غيرى



هى/ تعطى لغير الكثير



انا/ ما الذى ستخسره ان اخذ كغيرى من هذا الكثير



انا/ ما الذى ستكسبه اذا كنت كغيرك حيوان



تاخد وتتمنا ما ياخذونه



انا/ ستكسب كثير من اللذه والمتعة



انا/ ليس انا كغيرى انا اريدها كجسد وكانسانة



انا/ اذا طلبت جسدها لا تتكلم عنها كانسانة



انا/ هى لم تكون صديقتك والصداقة طريقك لجسدها



انا/ هى صديقة وبعزها وغريزتى تحاول تدمير اللى بينا وتلويثه



انا/ هى ملوثة وماذا سافعله انا فانا نقطة دم فى ثوب ملئ بالدماء



هى/ مشت والافكار تتقاتل (بسببها قتال لا ينتهى)










الصدمة...والفرحة (الخير...والشر)



هى/ انا عرفت شاب جديد




انا/ ارحمى نفسك بقه بخوف....بحسد...ب.......




انا/ خلى جسدك غالى قوى هيغلا قوى



هى/ اخر مرة لمست واحده امتا



انا / من شهور طويلة وكانت بنت



هى/ انا من يومين كنت مع صحبى الجديد



انا/ فين



هى/ فى شقته



انا/ بسهولة كده



هى/ اه عادى بسهولة



انا/ خلاص بدل الموضوع سهل كده ما ممكن



كمان اوصلك ولا فكرانى ملاك


هى/ انتا شئ كبير بالنسبالى غير اى حد


هى/ انتا شئ كبير بالنسبالى غير اى حد


هى/ انتا شئ كبير بالنسبالى غير اى حد


انا/ يااااااااه شئ كبير ممكن اكون كده بجد


انا/ايه اللى يمنع الكبير ده يلمسها


انا/ هو مينفعش تتعرى امراه بصراحتها امام رجل


دول ان ينظر الى جسدها


انا/ خليك كبير بجد ودوس على غريزتك


انا / خليك كبير وحاول توصل لجسدها


مفيش تعارض بين حبك ليها كانسانة
وحبك وتمنيك لجسدها


انا/ تعبت من صراحتها


انا/ تعبت من الخوف عليها


انا/ تعبت من النظر لجسدها


انا/ تعبت من برائتها فى تعاملها معى


انا/ تعبت من غريزتى ومحاولتها تحفيزى عليها


انا/ تعبت من رجولتى ومحاولتها اخماد ثورة غريزتى


انا/ لماذا هى هناك غيرها


انا/ لو الف غيرها احساسى نحوها لن يتغير


انا/ لن تهزمنى غريزتى نحوها


انا/ ربما الان لم تهزمك لاكنها
ستتحايل عليك وعليها الى ان تنتصر


انا/ انتصارها هزيمة لارادتك ولنفسك


انا/ اى انتصار سيكون برضاها وبارادتها هى اكيد


انا/ هى بيدها كل شئ


انا/ امام غريزتك ورغبتك هى بيدها كل شئ بيد المراه


انا/ وانت


انا/ارادتك هى كل شئ


انا/ احاول


انا/ تحاول ماذا


انا/ لا اعرف


انا/..........


انا/..........


انا/............


ومزيد من.....






الصراع


والتحدى




والنور




والنار


للقصة بقية


هناك 39 تعليقًا:

  1. يا خبر اسود
    ايه دا كله
    انا كنت عايزة اقتل واحد فيكم واخلص عشان الصداع
    عايزة اعرف النهاية

    ردحذف
  2. انت مكنتش فى مدونتي دلوقتي

    بص قيه حاجه اسمها ترافك فيد بتعرفني مين دخل وجه منين وراح فين وطلعت رحت لقطه الصحراء الساعه دلوقتي 2.42مساءا

    بص يا حسام خلينا كويسين احسن ماشي وقولت لك بلاش انااااااا والنبي خصيمك النبي وحياه اغلى حد فى حياتك
    وده مش تهديد ده طلب معلش عاوز تقول رايك فى اللى بكتبه على عينى وراسى فى مدونتي عاوز اى حاجه تقولها لحد روح له هو ماشي ربنا يبارك فيك يا اخي وبعدين متخفش على عروقي اصلي عندي اصل وهي قويه قوي الاصول دي ولها اساس قوي مفيش حد بيعرف يهزها زي الشجر اللى بقاله الاف السنين

    ردحذف
  3. عزيزتى
    la3lahakhier

    تقتلى واحد فينا ليه بس

    هى وانا جواهم ايه مش جوه ناس كتير

    وانا بالذات جواه صراعات بتمر بيها النفس البشرية

    والموضوع اساسا مش حكاية ورواية

    مش ده المقصود بالقصة

    على العموم يمكن فى نهاية هتنكتب

    تحياتى

    سلام

    ردحذف
  4. استاذه
    appy

    انا رديت عندك ووضحت كل حاجه

    وربنا يقويكى ويجعلك كلمة طيبه

    واحنا كويسين مع بعض هو حد فينا جرح التانى بكلمة

    نورتينى

    البوست عجبك

    مقرتهوش شكلك

    تبقى تقريه وتعلقى

    سلااااااااااااام

    ردحذف
  5. دة من اجمل البوستات اللى قريتهالك يا حسام

    حوار صريح جدا
    مع الانا العليا عندك
    اللى بتجسد الاخلاق

    والهى
    اللى بتجسد الغرائز

    وازاى الاتنين بيتصارعوا جواك
    الاتنين مختلفين على سبب ارادتهم استمرار العلاقه بهذه الانثى الصريحة

    والاتنين متفقين ان عايزين يكون فى نوع من العلاقه رغم اختلاف نوعية العلاقه التى يريدها كل منهما

    حسام الحب
    لما بيكون حقيقى فى نظرى انا طبعا

    بيخلى اللى فى العلاقه دى يدى بلا حدود

    يعنى انت لو حبيتها
    اكيد هتملك روحها
    واكيد هتديلك جسدها

    دة فى نظرى قمة الحب
    لانه يعنى الذوبان التام فى الحبيب

    لكن لو انت سعيت بس ناحية جسدها
    لانها مش بنت
    ولانها جريئه وصريحة
    واثارت بك غريزة ما

    فذلك يندرج تحت بند الحيوانية والشهوانية المطلقه

    والاهم من ذلك
    احساسها هى تجاهك

    لانه قد يحسم اشياء كثيرة

    تحياتى

    ردحذف
  6. بجد اول مرة اسمع عن كدة ومين البنت الجريئة مووت اللى تتكلم كدة

    ردحذف
  7. عزيزي حسام

    بجد دي احلى حاجة انا قرتها انا كنت مستمتعة جدا وانا بقراها

    كمية الصراع اللى مع النفس ده يجنن وحوارنا مع نفسنا ده بيدل على ان فى ضمير لسة جوانا بيخلينا نقول اه لا ونفسر كل تصرف

    انا عاجبني جدا انك بتحاسب نفسك وبتفكر ان ثقة البنت دي فيك حمل ومسئولية لازم تبقى قده
    وهيا شيفاك صديق وانك حاجة كبيرة اوي عندها ماينفعش تخليها تشوفك اقل من كده
    خليك دايما بتحاسب نفسك واتغلب على الشيطان اللى جواك اللى عايزاك تغلط وتخون ثقة البنت دي فيك وتخليك تشوفها بنظرة الغريزة وبس

    طبعا كلامك فى كتير حاجات أوفر شوية بس ماعلينا ده طبيعي يعني كان فى وصف زيادة شوية بس مهم الواحد يخليه فى العام العام كله بجد حلو اوي اوي ياحسام

    مستنين التكملة ونشوف بقية الموضوع

    واتمنى تماسكك للنهاية

    تحياتي ليك ياجميل

    ردحذف
  8. انا اتحولت بصراحه حوار جريء قوي حقيقي خيالي بس هقول لك حاجة

    في حدود دينية بتفصل مابينا النزاعات اللي زي دي

    يعني انته كإنك بتصارع بين عقلك وغريزتك بس لازم في الاخر الدين يحكم لو انته بتتكلم عن واحد يعرف دينه لكن لو لا خلاص بأه يعمل اللي هوه عايزة

    مستني اعرف النهاية

    تحياتي وبوست رائع

    ردحذف
  9. kitty
    انا رايى ان الراجل اللى بجد لازم يكون انسان بجد قبل ما يكون راجل كامل الرجولة والغرائز وغيرها
    وادعوا من الله ان يحميك من شر نظراتها وتلاعب الفاظها فقد تتملك مشاعرك دون شعور منك اى على غفلة منك
    حماك الله يا اخى من لعنة حواء فلدعتها اقوى من لدعة الحية

    ردحذف
  10. احلى حاجة فيك انك عارف انت عايز اية والاجمل انك قادر تمنع نفسك عن حاجة انت عايزها والجميل انك متحولش ترضيها بالانت عايزة لانها وبكل بساطة عيزة كدة بس عيزاة يجى منك علشان فكرتك الحلوة عنها متتبدلش
    بجد بوست رائع ربنا معاك

    نعنوشة

    ردحذف
  11. بوست رائع كله أفكار وكله إحساس
    أتمنى لك كل تقدم وازدهار

    ردحذف
  12. بجدانت جميل قوى والاجمل صراع نفسك بس اوعى نفسك تغلبك خليك قوى الارادة وحاول تهرب من نظرتها دى قبل متحسها غلط
    تقبل مرورى

    ردحذف
  13. عزيزتى
    شرين

    اه هو جميل لصراحته الزايدة شويتين

    وصراع الانا ده مشكلة حياتى ودايمن محيرانى فى كل شئ فى كل عمل وفعل

    اما هى مش بتمثل بس الغريزة

    يمكن فى الحاله دى بتمثلها فى الاول
    بس صدفينى مع الوقت الغريزه بترجع لورا شويه ويتقدم الانسان

    واستمرار العلاقه محسوم لصالحها بس ايه طبيعة العلاقه ده اللى بيخلى الصراع مع الانا ضد انا وانا وانا

    عارف ان الحب ممكن بيه ادى واخد كل شئ

    لاكن الغريزة شئ بعيد عن الحب جزئ بسيط ممكن منه

    والموضوع مش هيكون فيه حب رجل لامراه

    ومش معقول كل راجل بيسعى لجسد امراه هيحبها بالذات لو هو محتار يحاول ياخد جسدها ولا يحافظ عليه من نحيته اقل شئ

    وكل راجل ممكن يتحط تحت بند الحيوانيه والشهوانيه المطلقه بس فى ناس بتخدها تحت مسمى الحب علشان يرضى ضميرة والطرف الاخر يرتاح برضوا

    وانتى قولتى الرجل دائما صعب يحسم الامور

    دائما المراه اللى بتحدد ايه اخرة العلاقه دى وهتوصل لايه

    والرجل غريزته تنتظر موافقه المراه اى امراه

    ودى تبقا رجوله يا شرين

    ما اطنش

    لتيت كتير معلش

    سلااام

    ردحذف
  14. عزيزتى
    غير معروف

    ومعروف ليه

    البنت دى فى منها كتير شوفتهم وسمعت عنهم ياما
    بس دى مميزه جدا
    ليه معرفش

    نورتينى

    تحياتى

    سلام

    ردحذف
  15. طظ طظ طظ طظ طظ طظ

    وعامللى شاعر؟؟
    شاعر بالذل والحقارة ياحقير ؟؟
    طظ طظ طظ

    ردحذف
  16. الغير معروف

    وانت ايه مضيقك قوى كده

    على العموم هخلى تعليقك

    علشان اقول انت زباله

    وجبان
    وطظ فيك
    دى بتعتى

    ردحذف
  17. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  18. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  19. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  20. بص هي طويله جدا ودة بيخنقني صراحه خصوصا لما تبقي حاجة بالطول ده علي النت بس قريتها عشان خطر اعرف اخرتها بس بصراحه معجبتنيش من غير زعل يعني لان الكلام الي فيها مش قادرة اوصف يعني بس مش عجبتني كتابتك التانيه اجمل وارق لكن دي سوري يعني مش حلو
    مي

    ردحذف
  21. بجد اسلوب عرض راااائع بمعنى الكلمة
    لقد تكلمت عن مايدور في اذهان الرجال
    بحكم الغريزة اللي جواهم بكل صدق مع أنك رجل

    كم المرأة بحاجة لصديق يكون صادق معها ولاينظر لنزواته
    تذكرت وانا بين سطورك اغنيه ماجدة الرومي ( كن صديقي)
    تحكي نفس الواقع
    تحياتي لك ولقلمك المبدع الرائع
    ويشرفني زيارتك لمدونتي

    ردحذف
  22. اولا محتاجه اقول اني مشتاقه جدا اشوف باقي القصه
    وبعدين بجد عجبني طريقه العرض والتعبير عن كل احساس وكل حيره فيها وممكن تكون موجوده في موقف زي ده
    مع ان البنت كانت فعلا جريئه جدا يعني بالاصخ نوع خاص من البنات
    لكن في نفس الوقت بين اد ايه احتياج البنت لصديق يفهمها ويحسها ويكون صادق معاها بس انه لا يتعدى الصداقه عشان ما تبدائش تخاف وتراعي دايما كل كلمه ممكن تقولها قدامه
    بجد مرسي اوي على ابداعك ده بس برضه هستنى بقيتها مليش دعوه هههههههههههههههههههه

    ردحذف
  23. عزيزتى
    مدينة الملائكة

    هى مش طويلة ولا حاجه انا اساسا حولت اختصرها ومش ينفع اختصر اكتر من كده

    عادى مش زعلان انها معجبتكيش

    بس ايه اللى معجبكيش فيها

    الموضوع نفسه

    طريقة الحوار

    كلها على بعضها

    كنت احب اعرف

    لان الكلام اللى فيها ماله قولى لازم تفهمينى برضوا علشان افهمك

    شوفى هتلاقى فوق شرين بتقول دى من اجمل كتاباتك

    وفى ناس كتير بتشكر فيها

    يعنى فى ناس عجبتها

    يمكن جرئتها ووضوحها ضيقك

    بس يمكن لو انتى راجل هتفهميها اكتر

    بس مش مهم عدى دى ومش لازم تفهمينى طول الوقت وتفهمى انا اقصد ايه بكل اللى بكتبه

    نورتينى يا قمر

    سلام

    ردحذف
  24. عزيزتى
    أنثى الخيال

    ايه كلمة أنثى دى بالنسبة للرجل بتديلة بعض الخيال

    انا اتكلمت بصدق ووضوع ودايمن بحاول كده فى كل شئ

    اكيد المراه تتمنا الرجل اللى تعرفه كصديق ينسا جسدها بالذات لو امراه زى اللى بتكلم عليها بتدى جسدهااحيانا لبعضهم

    هو بقه صراح بين الرجل وبين نفسه الرجل اللى رغباته مش كل شئ جواه وانسانيته بتقف قصاد رغباته

    ودائما المراه بيديها تهدم الصداقه بسهوله وتحول الصداقه الى علاقة والرجل ما يصدق

    اما الرجل مهما كانت رغباته يحول الصداقه الى علاقة لان ده بيد المراه فقط

    شكرا على كلامك واهوه بنحاول نقول شئ

    وطبعا هزورك على طول

    نورتينى

    سلام

    ردحذف
  25. عزيزتى
    سارة البحر

    عارفة الباقى مش مهم قوى

    لان اساس القصة الصراع اللى جوه اى رجل محترم صراع الرغبة والانسانية

    وهكتبها لما الاقى نهاية

    وشكرا على كلامك الحلو ده

    البنت فى منها كتير قوى بجرئتها لاكن المهم الرجل اللى بتتعامل معاه

    البنت محتاجه صديق اه بس تفتكرى الرجل ينفع صديق لبنت زى دى اظن صعب تلاقى صديق ما ينظرش لجسدها

    وهى زى ما باين بتتكلم بصراحه كبيرة وده اللى مخليه محتار قوى كده

    الصراحه بتعتها علشان مطمنه ليه ولا هو زى اى حد وهى صريحة مع الكل

    وكلامها بيموت ساعات رغباته نحيتها

    من امنك لم تخونه حتى لو كنت خاين

    المثل بيقول كده

    وهحاول اكتب نهاية بس مش دلوقتى بعدين

    عيونى ليكى


    سلام

    ردحذف
  26. معجبنيش الموضوع نفسه كبنت يعني فهمني يمكن اه عشان جرئتها زياده مش عجبتني بس

    تحياتي ونورتني

    ردحذف
  27. عزيزتى
    مدينة الملائكة

    ما انا اللى اقولهولك ان ده واقع ومش مهم نعجب بناس موجوديين فى وقعنا

    بس هما موجوديين


    والموضوع اساسا مش بيتكلم على البنت

    ده بيتكلم على الانا اللى جوه كل انسان

    بخيرها وشرها

    على العموم انا سعيد بصراحتك

    واللى ميعجبكيش قولى عليه

    برحتك

    بس حبيت افهم منك ايه اللى معجبكيش بس


    نورتينى

    سلام

    ردحذف
  28. عزيزتى
    كلام من القلب

    معلش مش عارف ازاى عديت كام تعليق ومردتش عليهم معلش بقه

    اول حاجه يشرفنى استمتاعك
    دى شهادة تقدير (وسعة صح)عديها


    طبعا ثقة اى انسان فى اى حد مسئولية لللى يفهم معناها

    ولازم اى حد يحاسب نفسه دايمن

    وهى شيفانى صديق اه بس الشيطان برضوا شاطر وبيخلى الانسان يحاول يحول الصداقه دى لشئ تانى

    النفس اقصد هى اللى اشطر من الشيطان

    واهو الصراع هيفضل جوه اى انسان محترم ومش هينتهى بسهولة

    شكرا يا قمر على كلامك

    واكيد فى تكملة

    وربنا يستر

    نورتينى يا مونمون

    سلام

    ردحذف
  29. عزيزى
    WhItE HeArT

    اسف بجد على تفويت تعليقك وعدم الرد عليه باين اتحولت زيك

    اسف بجد

    انا عارف ان فى حدود دينية

    بس انا بتكلم عن الانسان وغريزته ورغبته اى انسان

    وصدقنى ممكن واحد يعرف دينه يضعف برضوا والناس كلها بتغلط

    واكيد بتكون عارفه الحرام فى غلطها بس برضوا بتغلط

    وحتى لو من غير دين لازم يكون انسان

    والنهاية هكتبها لما يكون فى نهاية

    نورتنى وشكرا على كلامك

    سلاااااااااام

    ردحذف
  30. عزيزتى
    كاتى

    معلش عديت تعليقك مع كام تعليق

    اهو شوية من اللى بتعمليه فيه

    اه معاكى حق الراجل اللى بجد يكون انسان

    بس يا جميل ما الانسان ممكن يضعف

    وانا معاكى هى بايدها تخليه يضعف

    ايه يا بنتى ده انتى مش حواء ولا ايه

    الستات تزعل منك

    بس بجد الستات دول اقوى من الشيطان بكتير

    شكرا على الدعوة

    ربنا يخليكى ويحميكى

    نورتينى يا سكر

    سلام

    ردحذف
  31. عزيزتى
    نعنوشة

    معلش على اللخبطة ونسيان الرد عليكى

    اه عارف عاوز ايه بس تفتكر مانع نفسى ولا هى اللى مخليانى مانع نفسى

    وبايدها تفتح المنع ده وتخلينى اضعف

    متنسيش انها امراه قوية بجمالها

    وانا راجل ضعيف ادام غريزتى

    شوفى يمكن كلامك صح ويمكن غلط

    لانها غامضة برضوا ومهما الانسان حاول يعرفها ويفهمها مش هيعرف هى عاوزه ايه بالضبط

    واظن الفكرة اللى عنها مش حلوة تعتبر

    بس قبلها لصراحتها ووضوحها

    فهمانى

    شكرا يا جميل على رائيك

    نورتينى

    سلااااااااااام

    ردحذف
  32. عزيزتى
    الغير معروف

    شكر على رائيك فى البوست والدعوة

    بالتقدم والازدهار

    فيين اسمك ادعيلك بقه

    نورتينى

    سلام

    ردحذف
  33. عزيزتى
    elsa7era

    بجد انتى بتحرجينى بكلامك ده

    لان انا جوايا زفت كتير قوى

    والصراع ده شئ زفت جوايا برضوا

    الاجمل لو انه محسوم ومفيش صراح

    والنفس صعب نغلبها لو الطريق اتفتح ادامها بس اهو ربنا بيستر

    والهروب حل بس اكيد فى وقت ممكن ما اهربش فيه لو هى عاوزه كده

    وساعات بقه هيبان الارادة قوية اد ايه

    وانتى بتنورينى يا جميل

    وكلامك بجد بيسعدنى

    سلام

    ردحذف
  34. انت صراع

    انت معركة

    انت

    كيف تحيا وبداخلك كل هذا

    انت صديقي

    انت الذي معه انسانة

    ومع الاخرين نسيت معني الانسانة

    انت الذي امامك يظهر ضعفي

    وامام الاخرين تظهر انوثتي

    انت الذي بين يديه ابكي وعلي كتفيه اهدا

    اما بين يدي الاخرين جسد بلا روح

    اما انت

    فالصراع بداخلك يدمرك

    انا كغيري

    ثم لا

    انا لست حيوان

    انا انسان

    ولكني بشر

    فما الحل اذن سوي

    الايماااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟

    تحياتي

    لابداعك

    وفي انتظار الباقي

    ردحذف
  35. عزيزتى
    بنت الاسلام

    اه بجد صراع ومعركة بين النفس والنفس

    النفس التقية

    والنفس الفاجرة

    كلنا بنحيا وجوانا كده بس فيه النسبة مختلفة فى كل واحد فينا

    بين نفسة الحلوة والوحشة

    انا الصديق

    بس الصديق ده راجل وانسان

    وهى امراه وعارفة الرجل والانسان ليه طاقته واحتماله امام انوثتها

    هى بماذا تفكر فذلك يحيره

    بماذا تفكر بخصوص علاقتهما هل هى صداقه بجد ولا تلاعب وتسلية هى فقط اللى تعلم

    هو لا يحب ان يكون كغيره

    لاكنه بشر

    وبداخل البشر غريزة

    والايمان هو الذى اوجد هذا الصراع

    وهو الذى يحاول ان يجعل الفوز للنفس التقية

    والخسارة للنفس الفاجرة الحيوانية

    واظن هى بس اللى بايديها تساعد اى نفس منهم وتجعلها تفوز

    هى كامراة وده اعتراف منى بضعف الرجل اى رجل امام اغواء اى امراة

    شكرا على كلامك ومدخلتك

    واكيد فى باقى طول ما فى نفس

    نورتينى

    سلام

    ردحذف
  36. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  37. :
    سلاااااااام تفضلوا
    :
    ربما عجزت روحي ان تلقاك
    وعجزت عيني ان تراك ولكن لم يعجز قلبي ان ينساك.

    اذا العين لم تراك فالقلب لن ينساك .

    احبك موت.... لا تسألني ما الدليل
    ارايت رصاصه تسأل القتيل .

    ربما يبيع الانسان شيئا قد شراه
    لكن لا يبيع قلباً قد هواه .

    لا تسألني عن الندى فلن يكون ارق من صوتك
    ولا تسألني عن وطني فقد اقمته بين يديك
    ولا تسألني عن اسمي فقد نسيته عندما احببتك.

    كنت انوي ان احفر اسمك على قلبي
    ولكنني خشيت ان تزعجك دقات قلبي.

    أن يأست يوما من حبك وفكرت في الانتحار
    فلن اشنق نفسي او اطلق على نفسي النار ولن القي نفسي من ناطحة
    سحاب لاني اعرف وباختصار ان عينيك اسرع وسيله للانتحار.

    لا ثقه لدي الا عينيك فعيناك ارض لا تخون
    فدعني انظر اليهما دعني اعرف من اكون.

    لماذا لماذا طريقنا طويل مليء بالاشواك
    لماذا بين يدي ويديك سرب من الاسلاك
    لماذا حين اكون انا هنا تكون انت هناك.

    لو كان لي قلبان لعشت بواحد وابقيت قلبا في
    هواك يتعذب.

    انا احبك حاول ان تساعدني
    فإن من بدأ المأسا ينهيها
    وإن من فتح الابواب يغلقها
    وإن من اشعل النيران يطفيها.

    ردحذف
  38. حسه ان اللى كاتب الكلام دة واحد قاعد ف سنترال

    ردحذف
  39. eToro صفقات التداول المفتوحة في 227,585,248

    تداول من أي مكان وقتك ثمين. تداول من خلال الكمبيوتر أو الجوال أو الكمبيوتر اللوحي

    ردحذف

جربت اطير بجناحى مطيرنيش


قولت اقصه قلبى مطوعنيش



فضلت عايش يا خسارة بجناح ميت



والقلب حى نفسه مره يطير ويعيش

يا......... عالم

;

مدوناتى واللى فيها أتفضلوا (حسام)